[ro] Marea noastra cea de toate zilele II [turism/romanik]

30 iunie 2008
Intotdeauna exista o continuare. Aproape niciodata n-am sa pot spune ca trag linie si stabilesc niste concluzii pe baza carora mai tarziu am sa obtin rezultate extraordinare. Dupa cum scriam si acum o saptamana,  marea este tot acolo unde am "lasat-o" si ultima oara. Cu toate defectele inerente.
Week-end-ul trecut am mers la Mamaia, cu toate ca vroiam la Nisipurile de Aur. Am profitat de ocazie si am pus la treaba toti cei 265 de caluti ai noii mele masini - primul drum lung pe care l-am facut cu ea. Dar sa ma intorc la situatia globala a turismului romanesc
Daca data trecuta am facut aprecieri generale referitoare la experientele de turist, de data asta am retinut situatii specifice pentru ca astfel structurate le retin mai usor. Iar daca le retin mai usor, data viitoare am sa fiu mai intelept in luarea deciziilor. Teoretic.
Practic, am plecat fara rezervare la vreun hotel. Dupa consultarea preturilor, trebuia sa platim pentru o camera dubla intre 180 si 380 lei, ceea ce mi se pare enorm. In banii astia la Nisipurile de Aur in Bulgaria, ai 2 nopti de cazare cu mic dejun inclus, la hotel de 3 sau 4 stele (adevarate-catalogarea este facuta cam peste tot TUV Germania). In Romania ai 2 stele, sau 3 daca mai agata proprietarii una pe frontispiciu, la lasarea intunericului.
Binenteles ca nu am gasit pe nicaieri cazare, nici dupa 10 telefoane la hoteluri si agentii in Mamaia. Noroc cu un prieten care era deja cazat in Constanta, la intrarea in Mamaia, si care ne-a gasit o camera la o pensiune la doar 100 lei pe noapte, o camera cu toate dotarile: A/C, TV, baie complet noua, termopan, etc. Aveam sa aflu a doua zi ca proprietarul mi-a fost client in 2006 si de atunci vorbim la telefon in mod constant,insa n-a zis nimic de pensiune. Nici n-a mentionat nimic de vreo reducere sau facilitate la cazare (macar pe viitor), chiar daca l-am ajutat de niste ori cu diverse probleme.Eh, la pretul asta…
Urmatorul pas a fost drumul la plaja, pe la 10.30, cu taxiul pentru ca parcare in Mamaia costa intre 5 si 10 lei si nu gasesti, si mai platesti si taxa de intrare 4 lei. Asa, am dat 14 lei la taxi si n-am avut nici o bataie de cap.
Sezlongurile (2) au costat 40 lei pe zi, cu oameni care se invarteau pe langa tine in mod constant pentru comenzile de bauturi. Preturile mai mult decat ok, nu foarte scumpe, asa cum ma asteptam. Plaja concesionata, curata, cu cosuri de gunoi la tot pasul, muzica, niste umbrele enorme care acopereau lejer 4 sezlonguri. Apa calda, nisip curat, pe alocuri si Wifi moka (eu nu m-am putut conecta, insa o prietena de-a mea cu un lap Acer, da).
Am mancat la pranz si seara la terasele din Mamaia unde, evident, comanzi salata pe care ti-o trece pe nota dar "uita" sa ti-o aduca, la fel cu smantana, paine, ardei iute; unde dai 7 lei pe o cafea, mai ceva decat la Turabo, in Bucuresti; unde portiile cateodata sunt atat de mici de spui ca-s pentru aia de 2 ani de la gradinitia. Si toate astea intr-o atmosfera de o absoluta normalitate. Ai venit la Mamaia, ghinion, platesti si data viitoare esti mai atent. Nu cred ca exista vreun prestator de servicii care sa nu caute sa te arda in cel putin 5 feluri.
Si daca cateodata poate nu este asa cum scriu eu, cel putin acesta este sentimentul.
Seara am mers in Crush, noua discoteca de fite din Mamaia, care face concurenta serioasa Bamboo-ului, cel putin din punct de vedere al faunei si florei. Am nimerit chiar la lansarea nu stiu carei colectii a lui Botezatu, si cum erau 400 de gura casca si muzica urla la un nivel greu de suportat, am taiat-o in 10 minute. Evident, intrarea a costat 20 lei. De ce? Habar nu am pentru ca nimeni nu se distra: fie se plimbau dintr-o parte in alta cautandu-se unii pe altii, fie participau la o sesiune de "vitrinare"-termen ad-hoc, pe care am sa-l dezvolt intr-o insemnare ulterioara.
In Mamaia se circula numai bara la bara, cu intregul bulevard Mamaia complet blocat – de la intrare pana la iesire faci cel putin 40 de minute pe fiecare sens. Vrei sa mergi in sens opus? Nici o problema: mai adaugi 15-20 minute pentru a ajunge la primul rond in care poti intoarce. Bataie de joc.
M-am bucurat de vreme (caaaaaaaaaald, 32 de grade si sambata si duminica), de apa extrem de calda (cred ca sambata avea 27 de grade) si de timpul petrecut alaturi de prietenii nostri. Pentru ca pana la urma la asta se reduce.
Intoarcerea s-a facut prin harsova – Vadul Oii (taxa de pod, 8 lei)- Slobozia – intrare pe autostrada pe la Drajna, pentru ca prin Cernavoda s-a stat in coloana de mai multe ori, cate 20 de minute minimum. Pe la Harsova au fost doar 2 dopuri: unul la intrarea in Mihail Koganiceanu (4 km, cam 30 de minute), unde 2 benzi se transforma intr-una si la Vadul Oii, la bariera, pentru plata. In rest, se poate merge lejer cu 140-160 km/h, in functie de cat esti gata sa risti

Cam asa se circula dinspre mare in weekend:cozi luuuungi, multi  care merg pe banda a doua cu 100 km/h si nu se dau la o parte decat cand unii viteji se fac spre ei de pe prima banda si le pun vietile in pericol (probabil ca nevasta urla isterizata la sofer sa treaca pe dreapta, pe prima banda), accidente  frecvente (numai la dus am vazut 4 in 200 km) si multi,multi "piloti" cu Logan, Matiz, Spark sau Ford Fiesta care nu realizeaza ca intr-un carambol vor muri si oameni nevinovati. Avem bani, avem vointa dar nu aveam infrastructura sa deplasam mii de oameni in fiecare weekend la mare.

Oricum ar fi, mai mult ca sigur ca vara asta am sa mai merg la mare in weekend de cel putin 3-4 ori si o sa fie in Bulgaria. Sunt doar circa 80 de kilometri de la Vama Veche.

Am facut si consumul: intre 11 si 12 l/100 km, in conditiile in care pe autostrada am mers cu 130-140 km/h, cu cateva reprize de depasirii si urmariri pana la 220 km/h.